بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو
بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو

اکبر احدی: روزبهانی مدال‌آور ریو خواهد بود

چهارشنبه8 -اردیبهشت-95
بهنام دوستدار- سرمربی بوکسورهای ایران در رقابت‌های بوکس حرفه‌ای می‌گوید شرایط احسان روزبهانی برای حضور موفق در المپیک ریو بسیار مناسب است و حتی می‌توانیم به مدال‌آوری او در المپیک ریو هم امیدوار باشیم.


برپایه این گزارش و به نقل از راه دانا؛اکبر احدی درباره آخرین وضعیت بوکسورهای حرفه ای ایران گفت: «خوشبختانه شرایط روزبهانی در آستانه المپیک بسیار خوب پیش می رود. ما مرحله اول تمرینات را از دوم فرودین ماه سال جاری‌ آغاز کردیم و تا 27 فرودین ماه ادامه داشت. همچنین مرحله دوم تمرینات ما از دوم اردیبهشت استارت زده شد و تا 27 اردیبهشت هم ادامه خواهد داشت.» 

وی افزود: «اوایل خردادماه لیگ حرفه‌ای بوکس در کشور آمریکا برگزار می شود که روزبهانی قرار است با بوکسوری از کشور ایرلند رقابت کند. در حال حاضر فدراسیون جهانی بوکس تنها به ما تاریخ این مسابقات را داده اما در مورد جزییاتش دیگر خبری نشده است. البته قرار بود این مسابقات اسفندماه برگزار شود اما باتوجه به اینکه اواخر اسفندماه روزبهانی شرایط خوبینداشت بنابراین به فدراسیون جهانی اعلام کردیم که این مسابقات را کمی عقب بیاندازند که خوشبختانه با این درخواست ما موافقت شد.»


احدی در ادامه به دو تورنمنت پیش روی تیم ملی برای کسب سهمیه اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر تیم ملی دو تورنمنت مهم برای کسب سهمیه پیش رو دارد که این دو مسابقه‌ آخرین فرصت بوکسورها برای کسب سهمیه خواهد بود. یکی از آنها تورنمنت آذربایجان است که امیدواریم بوکسورها در این رقابت به سهمیه المپیک برسند و بدشانسی هایی که در چین برای آنها اتفاق افتاد تکرار نشود. دومین رقابت های انتخابی سهمیه المپیک هم تورنمنت بلغارستان است که 24 اردیبهشت برگزار می شود که تنها امین قاسمی‌پور و سجاد محمدپور حق حضور در این تورنمنت را دارند.»


احدی با تاکید بر اینکه در بوکس کسب سهمیه به اسم بوکسور خواهد بود، عنوان کرد: «در مسابقات حرفه‌ای بوکس امین قاسمی‌پور و سجاد محمدپور دو نماینده از ایران هستند که اگر این دو موفق شوند سهمیه المپیک در بوکس حرفه ای برای ایران سه نفر خواهد بود. در مسابقات آذربایجان هم بوکسورهای آماتور شرکت می کنند که امیدواریم آنها هم به سهمیه المپیک برسند.»


سرمربی تیم ملی بوکس به منتقدین این رشته اشاره کرد و گفت:« متاسفانه برخی از منتقدین بدون نگاه کارشناسانه عملکرد بوکس را زیر سوال می برند. ما در 8 سال اخیر موفقیت های چشمگیری در این رشته داشتیم به طوری که با سرمربی خارجی به سه مدال برنز رسیدیم. همچنین در بازی های آسیایی که دو سال پیش برگزار شد به دو مدال نقره و برنز دست یافتیم. رشته بوکس تاکنون در سطح جهانی مدالی کسب نکرده بود اما روزبهانی در لیگ قهرمان حرفه ای جهان به مدال طلا می رسد که همه اینها موفقیت و پیشرفت بوکس را در بر داشته است.»


احدی با تاکید بر اینکه بوکس ایران در سطح آسیا نتیجه خوب نگرفته است، اظهار کرد: « البته ناگفته نماند که تیم ملی در سطح آسیا عملکرد قابل قبولی نداشت و انتقاد کارشناسان در این مورد قابل قبول است. کارشناسان باید دلیل عملکرد ضعیف ایران در سطح آسیا را بررسی کنند. گاهی اوقات علت ضعف شاید به مسائل داوری برمی گردد.»

وی درباره مدال آوری بوکسورها در المپیک ریو گفت: «در المپیک چهل مدال در رشته بوکس تقسیم می شود. اگر نگاهی ویژه به این رشته شود و یک برنامه مدون داشته باشیم می توانیم پیشرفت کنیم. کشورهایی که مدعی کسب مدال در المپیک هستند 4 سال برای این هدف تلاش و برنامه ریزی کردند.ما باید واقع بین باشیم تیم ملی تاکنون چه هزینه هایی برای المپیک ریو داشته است که حالا انتظار مدال آوری دارد. اگر ما به دنبال کسب مدال در المپیک هستیم باید تمام برنامه هایمان را در همین محور توسعه دهیم.»


احدی با اشاره به اینکه به عنوان مربی از وضعیت روزبهانی رضایت کامل دارد و حتی امید به مدال آوری او در المپیک هم دارد، خاطرنشان کرد: «روزبهانی درآمادگی خوبی به سر می‌برد و از نظر تمرینی شرایط ایده‌الی دارد. در این چندماه باقی مانده تمرینات ما به صورت مداوم خواهد بود. من باتوجه به روند روبه رشدی که از روزبهانی دیدم حتی به مدال آوری او در المپیک هم امیدوار هستم. امیدوارم شرایط خوب پیش برود و حاشیه ها و درگیری برای این بوکسور به وجود نیاید تا با آرامش به کار خودش ادامه دهد.»


وی در پاسخ به اینکه این حاشیه و درگیری از سوی فدراسیون است، گفت: «فدراسیون و روزبهانی تعامل بسیار خوبی با هم دارند و اگر در گذشته هم اختلافی به وجود آمده من از آن بی خبر هستم. متاسفانه برخی افراد یکسری موضوعات را بزرگ می کنند در حالی که اینگونه نبوده و نیست. هم اکنون وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک امکانات لازم را در اختیار روزبهانی قرار دادند و حقوق ماهیانه او هر ماه واریز می شود. برنامه اردوها و سفرهای او هم مثل همیشه دنبال می شود.»

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد