بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو
بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو

۷ دلیل برای بزرگترین مبارزه بوکس قرن

7 دلیل برای اینکه بازی پاکیائو و می ودر مهم ترین بازی بوکس قرن است



بازی که فردا و در دوم ماه می میان فلوید می ودر و مانی پاکیائو برگزار خواهد شد یکی از بازی هایی است که مدت ها هواداران انتظار آن را می کشیده اند و انتظار می رود که این بازی بزرگترین بازی تاریخ بوکس شود. درآمدی که از این بازی به دست آمده تاکنون به رقم ۴۰۰ میلیون دلار رسیده است اکنون به ۷ دلیل برای اینکه این بازی می تواند بزرگترین بازی تاریخ بوکس شود نگاهی می اندازیم: 

 

۱. بوکس : ورزش درآمدزا

اولین بازی بوکس که درآمدی میلیونی داشت برمی گردد به جولای سال ۱۹۲۱. این بازی میان جک دمپسی از امریکا و جرج کارپنتیر از فرانسه در شهر جرسی انجام شد و حدود ۹۱۰۰۰ تماشاگر این بازی را در ورزشگاه از نزدیک مشاهده می کردند.

از آن به بعد این درآمدهای نجومی در بوکس به یک رسم تبدیل شد تا اینکه در سال ۱۹۹۰، ده مسابقه درآمدی معادل ۶۰ میلیون دلار داشتند. بلیت ها در آن دوران از ۱۵۰۰ دلار شروع می شد و ۱۰۰۰ صندلی در بهترین جایگاه ها نیز حدود ۱۰۰۰۰ دلار به فروش می رفت؛ اکثر درآمد این مسابقات از فروش مسابقه زنده این رقابت ها از تلویزیون و با کیفیت HD بود که تماشاگران حاضر بودند با پرداخت ۹۹/۹۹ دلار آن را در خانه هایشان مشاهده کنند

۲. افزایش روزافزون مخاطبین و هواداران بوکس

مهم ترین عاملی که یک ورزش را به پیشرفت می رساند مخاطبین و هواداران آن ورزش هستند.

در المپیک ۲۰۱۲ لندن، رکورد بیشترین تماشاگران خانگی در کشور امریکا با حدنصاب ۲۲۰ میلیون مشاهده در حدود ۱۷ روز شکسته شد. این مسئله نشانگر لابی های قوی تلویزیون های امریکا بود که می توانستند مخاطبین را به جلوی تلویزیون ها بکشند و از سویی به طور زنده تمامی بازی ها را در امریکا پخش کنند.

پس نتیجه می گیریم که ورزش اصلا برای این شبکه ها مهم نیست بلکه ورزش وسیله ای برای کشاندن مخاطبین به تلویزیون و درآمدزایی شبکه ها از این مسابقات خصوصا بازی می ودر و پاکیائو است. برای این شبکه ها اصلا خود این بازی مهم نیست بلکه حواشی اطرافش مهم است و اینکه هواداران این بازی را به یک سرگرمی خاص تبدیل کرده اند.

پاکیائو و می ودر دو نام بزرگ در 15 سال اخیر بوکس جهان هستند

پاکیائو و می ودر دو نام بزرگ در ۱۵ سال اخیر بوکس جهان هستند

۳. دو نام بزرگ

فلوید می ودر و مانی پاکیائو دو تن از بزرگترین بوکسورهای ۱۵ سال اخیر هستند. مهارت های مبارزه آنها اصلا قابل بحث نیست. می ودر تاکنون در بازی های حرفه ای خودش شکست نخورده است و تاکنون توانسته ۵ بار قهرمانی جهان را از آن خودش کند و از سوی دیگر پاکیائو با اینکه ۵ بار تاکنون از حریفان شکست خورده است اما ۸ بار قهرمانی مسابقات بوکس جهان را کسب کرده است.

این دو بوکسور شاید در آمادگی خوبی به سر نبرند. می ودر پیش از سال ۲۰۱۰ توانسته بود در ۲۵ بازی از ۴۰ بازی اش حریفان را شکست دهد. اما از سال ۲۰۱۰ تنها ۱ برد در هفت بازی خود داشته است. پاکیائو نیز در ۵ بازی اخیر خود تنها ۲ برد داشته است درحالی که پیش از آن از ۵۹ بازی که داشت تنها ۳ باخت نصیبش شده بود. اما در هرحال هردوبوکسور رقابت خواهند کرد و دو نام بزرگ در این ورزش به حساب می آیند.

۴. اولین جدال می ودر و پاکیائو 

در علم اقتصاد می گویند که هرچه محصول کمیاب تر باشد ارزش بالاتری دارد. می ودر و پاکیائو نیز هیچ گاه تاکنون با هم مبارزه نکرده اند و این مسئله به احتمال زیاد در آینده نیز رخ نخواهد داد چراکه می ودر در سپتامبر آینده می خواهد خودش را بازنشسته کند.

۵. هواداران بی صبرانه منتظر هستند

شرکت اپل به خاطر استراتژی های ارتباط گیری با مخاطبین خصوصا درمورد آیفون ها موفق بوده است. این شرکت این گونه کار می کند که مخاطبین را در انتظار رونمایی یک محصول می گذارد بدون اینکه هیچ اطلاعات زیادی را در مورد آن محصول در اختیار مخاطبین قراردهد. در مورد این مسابقه بوکس نیز همین مسئله صادق است که مسئولین مسابقه مخاطبین را در انتظاری طولانی نگه داشته اند.

شاید جالب باشد که بدانید صحبت ها در مورد این مسابقه از سال ۲۰۰۹ آغاز شده است و اکنون پس از گذشت ۶ سال مذاکره میان دو بازیکن، بالاخره این بازی در نهایت هیجان و انتظار برگزار خواهد شد.

۶. شانتاژهای رسانه ای

رسانه ها یک بازی کلیدی و قدرتمند را شروع کرده اند تا اهمیت این مسابقه را در اذهان عمومی جا بیندازند. برای انجام این کار، آنها بر روی دلایل مختلفی که بتواند مردم را جلب کند تکیه می کنند. آنها همچنین هیجان زیادی را میان دو بوکسور ایجاد می کنند. می ودر را به عنوان یک بازیکن که تنها به پول فکر می کند معرفی می کنند و از سویی پاکیائو را به عنوان امید و گنجینه مردم فیلیپین مطرح می کنند. شبکه های تلویزیونی امریکا نیز ساعت خاصی را برای این بازی صرف کرده اند و یک مستند ۴ قسمتی درمورد این دو بازیکن ساخته اند تا بتوانند پوشش خبری این مسابقه را در دست بگیرند.

۷. نتیجه نامعلوم مسابقه

بگذارید یک مثال بزنم: یک بوکسور افریقایی – امریکایی به نام جو لوئیس توانسته بود تمامی ۲۷ بازی خودش را ببرد و در یک نبردی که هیچ کس انتظارش را نداشت به مکس اشملینگ بازیکن آلمانی تبار در سال ۱۹۳۶ باخت. البته بعدها سرمایه گذاران او توانستند یک مبارزه دیگر را برای انتقام گیری از اشملینگ ترتیب دهند. در آن بازی لوئیس توانست در عرض ۲ دقیقه و ۴ ثانیه بازیکن آلمانی را ناک اوت کند و درآمد زیادی به دست بیاورد.

شاید بازی شنبه پاکیائو و می ودر نیز این گونه باشد که نتوان آن را یپش بینی کرد.

به نظر شما این بازی مهم را کدام یک از این دو بازیکن خواهند برد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد