بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو
بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو

بوکس ایران باز هم بدون داور در بازی‌های آسیایی


رییس کمیته بین‌المللی فدراسیون بوکس و عضو سابق هیات ژوری جهانی گفت: متاسفانه ایران باز هم در بازی‌های آسیایی هیچ داوری نخواهد داشت.   

همایون اردلان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه هیچ یک از داوران ما سه ستاره نیستند و از لحاظ مدرکی، مدرک لازم برای حضور و قضاوت در بازی‌های آسیایی را ندارند. سطح مدرکی داوران ما پایین‌تر از قضاوت در این بازی‌ها است.

وی افزود: باز هم با عرض تاسف باید بگویم که در این چند سال کاری برای اعزام داوران ایران به مسابقه‌های مهم انجام نشده و به همین خاطر داوران ما در کلاس‌های آموزشی مهم شرکت نداشتند تا بتوانند ستاره بگیرند و ارتقای درجه داشته باشند.

عضو سابق هیات ژوری مسابقه‌های جهانی و المپیک در پاسخ به این سوال که نماینده بوکس ایران در بازی‌های آسیایی گوانگجو در بخش داوری چه کسی بود، گفت: ما در آن بازی‌ها هم نماینده نداشتیم و این جای بسی ناراحتی دارد. آخرین دوره بازی‌های آسیایی که بوکس ایران داور داشت بازی‌های 2006 دوحه بود که بنده عضو ژوری بودم.

وی در پاسخ به این سوال که چه شده بوکس ایران در این دوره حتی یک نماینده داوری در بازی‌های آسیایی نداشته است گفت: داوران با شرکت در کلاس‌های آموزشی پیش از مسابقه‌های قهرمانی جهان و بازی‌های المپیک می‌توانند ستاره بگیرند و طبیعی است وقتی داوری در چنین کلاس‌هایی شرکت نمی‌کنند نمی‌توانند درجه بگیرند. داوران خوبی داریم اما نمی‌توانیم در چنین مسابقه‌های مهمی نماینده داشته باشیم. برنامه‌ریزی خوبی انجام شده ولی زمان می‌برد تا نتیجه بدهد.

رییس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون بوکس در پاسخ به این سوال که آیا کارهای اعزام مجتبی فرجی مربی تیم ملی همراه کادر فنی به بازی‌های آسیایی اینچئون هماهنگ شده است، گفت: احدی سرمربی تیم ملی تاکید دارد که فرجی همراه تیم به اینچئون اعزام شود و ما هم نامه‌نگاری‌های لازم را انجام داده‌ایم ما برای کادر فنی تیم‌ها سهمیه در نظر می‌گیرند و برخی کارها را نمی‌شود انجام داد. کمیته ملی المپیک سخت پیگیر اعزام این مربی است و مسئولان فدراسیون هم تاکیدهای لازم را انجام می‌دهند.

به گزارش ایسنا، همایون اردلان عضو سابق ژوری جهانی و المپیک است که بعد از بازی‌های آسیایی 6 – 2 دوحه و پس از حضور فریبرز شمس به عنوان دبیر فدراسیون مدتی از فدراسیون دور بود و با بوکس همکاری نداشت. در این سال‌های دوری، مسئولان فدراسیون هم حمایت لازم را در مورد اعزام او به مسابقه‌های بین‌المللی و شرکت در کلاس‌ها را انجام ندادند که همین باعث شد همه پست‌های داوری ایرانی در آسیا و جهان از دست برود. بعد از بازی‌های آسیایی گوانگجو بود که دوباره به فدراسیون برگشت و دبیر شد اما رایزنی‌های او برای بازگشت به جایگاه قبلی‌اش در فدراسیون جهانی پاسخ نداد.

او هم‌اکنون تنها مسئول کمیته داوری اتحادیه غرب آسیا است.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد