بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو
بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو

تیم ملی شبیه کودکان طلاق؛ دغدغه تکراری رئیس فدراسیون بوکس/ همیشه پای دو سرمربی در میان است!

سه‌شنبه ۲۴-فروردین-۹۵
بهنام دوستدار- ماجرای انتخاب سرمربی بوکس کشورمان اینروزها به دغدغه فدراسیون ونیز سوژه ای برای رسانه ها شده است البته برخی عملکردهای بوکس وآمدن ورفتنها دراین رشته مظلوم ومهجور سالهاست اسباب مزاح برخی اهالی مطبوعات شده است ودراین میان جامعه بوکس بویژه فعالان ومربیان حتی کارشناسان این رشته نیز از شرایط بوکس کشور و وضعیت بوجود آمده راضی بنظر نمیرسند.


برپایه این گزارش وبه نقل از خبرنگار مهر، داستان انتخاب سرمربی تیم ملی بوکس به دغدغه‌ای تکراری در فدراسیون بوکس تبدیل شده است که البته گام محکمی برای رفع آن برداشته نمی شود. 

پس از بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی بود که اختلاف نظر میان اکبر احدی سرمربی تیم ملی بوکس و علیرضا استکی مربی بدنساز تیم بالا گرفت و صحبت از قطع همکاری این مربی شنیده شد. احدی علیرغم کسب سه مدال ارزشمند در این رقابتها از سرمربیگری تیم ملی کنار گذاشته شد و در تصمیمی عجیب تیم ملی بوکس به دو نیم تقسیم شد و بخشی از آن به احدی و بخش دیگر به استکی سپرده شد.


پس از آمد و رفت سرمربی خارجی تیم ملی که سودی هم برای بوکس ایران نداشت تیم ملی مجددا همچون کودک طلاق میان این طیف و آن طیف کشیده می شد تا اینکه رئیس فدراسیون بوکس در ابتکاری جالب با حذف واژه ی "سر" از عنوان سرمربی تمام مشکلات را حل کرد! حالا دو تیم مانده بود و دو مربی و البته آرزوی ناکامی هر یک برای دیگری.


با اعزام تیم ملی بوکس بزرگسالان به رقابتهای کسب سیهمه المپیک چین که نخستین تجربه بزرگ استکی در دنیای مربیگری بود او دست خالی از شهر کیانان بازگشت تا صحبت از تغییر کادر فنی در این برهه حساس با تنها یک فرصت کسب سهمیه شنیده شود.


البته استکی موافقان کمی در فدراسیون بوکس ندارد که ممکن است نظر رئیس فدراسیون بوکس را تحت الشعاع قرار دهد. با این حساب به نظر می رسد نهرودی سرمربی تیم ملی بوکس در المپیک لندن در این زمان مسکن نیمه وقتی برای بوکس ایران باشد چرا که انتخاب هر یک از این مربیان به عنوان هدایتگر تیم ملی باز هم با خود حاشیه هایی به همراه خواهد داشت و در بعد دیگر این دو هرگز مایل به همکاری با یکیدگر نیستند.


باید منتظر ماند و دید تصمیم قطعی مسئولان فدراسیون بوکس برای آینده مبهم و نگزان کننده بوکس کشور چه خواهد بود و آیا کسی جز احسان روزبهانی خواهد بود که از ایران در رینگ ریودوژانیرو مشت بزند یا خیر!

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد