بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو
بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو

"منابع مالی و برنامه‌ریزی مشکلات اساسی بوکس ایران هستند" / ملی‌پوش سابق بوکس: به رئیس فدراسیون مشاوره‌های غلط می‌دهند

17-فروردین- 95
بهنام دوستدار- ستارپور میگوید عدم برگزاری لیگ وبدنبال آن عدم پخش تلویزیونی رقابتهای بوکس از مشکلات اساسی بوکس ایران است در این میان عدم توجه به رده های پایه نیز دراین میان به نوبه خود مشکل ساز می باشد.

مشتزن سابق تیم ملی بوکس ایران که دو مدال بازی‌های آسیایی را نیز در کارنامه دارد، مهم‌ترین علت ناکامی بوکس ایران را نبود منابع مالی و برنامه‌ریزی نامناسب می‌داند. 

براساس این گزارش و به نقل از ایسنا،محمد ستارپور در مورد ناکامی ملی‌پوشان بوکس ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک، اظهار کرد: متاسفانه باید بگویم ناکامی بوکس ایران فقط به این رقابت‌ها بازنمی‌گردد و بوکس ایران از ریشه دچار مشکل اساسی است.

او افزود: با این شرایط یا باید بوکس ایران را به صورت کامل تعطیل کنیم و یا فکر اساسی برای حل مشکلات آن شود. برای رسیدن به موفقیت در بوکس نیاز به بودجه خوب داریم و با بودجه کنونی نمی‌توان انتظاری بیش از این داشت.


دارنده دو مدال برنز بازی‌های آسیایی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات بوکس ایران عدم توجه به سنین پایه است، گفت: توجه نداشتن به رده‌های سنی پایه یکی دیگر از مشکلات مهم بوکس ایران است. در حال حاضر ما یک تیم خوب و کامل از مشتزنانی که بتوانند برای ایران موفقیت بدست بیاورند، نداریم.

ستارپور خاطر نشان کرد: من به عملکرد فدراسیون هم انتقاداتی دارم ولی به نظرم در این میان مشکل از رئیس فدراسیون نیست، بلکه مشکل از مشاوره‌هایی است که به آقای ناطق نوری داده می‌شود. علاوه بر این بی‌برنامگی نیز یکی دیگر از مشکلات بوکس ایران است که سبب شده در رقابت‌های انتخابی المپیک ناکام باشیم.


او با بیان اینکه در ماه‌های اخیر لغو تورنمنت‌های تدارکاتی به روند آماده‌سازی ملی پوشان صدمه زد، گفت: در ماه‌های اخیر با لغو اردوهای تدارکاتی عملا شاهد روند ناقص آماده‌سازی ملی‌پوشان بودیم. اردوی دیرهنگام اوکراین نیز گره‌ای از مشکلات بوکسورهای ایران باز نکرد.

دارنده دو مدال بازی‌های آسیایی در ادامه این گفت‌و‌گو برگزاری نشدن لیگ را یکی دیگر از مشکلات بوکس ایران عنوان کرد و گفت: متاسفانه در سالهای اخیر شاهد برگزاری لیگ باکیفیتی در رشته بوکس نبودیم و کار به جایی رسید که برگزار نشدن لیگ بهتر از برگزاری آن بود.


ستارپور افزود: برای مثال یک تیم در طول یک فصل در حدود 12 دیدار به میدان می‌رفت ولی تعدادی از این بازی‌های لغو می‌شد و در نهایت هم مبلغ پرداختی به یک بوکسور 10 میلیون تومان بود.

او عدم پخش تلویزیونی رقابت‌های بوکس را یکی دیگر از مشکلات این رشته دانست‌ و گفت: متاسفانه عدم پخش رقابت‌های بوکس در تلویزیون سبب شده تا سرمایه‌گذاری در این رشته صورت نپذیرد و همین نبود منابع مالی باعث شده تا شاهد چنین ناکامی‌هایی در بوکس ایران باشیم.


بوکسور سابق تیم ملی ایران در پایان خاطر نشان کرد: شاید جالب باشد بدانید که بوکسورهای ایران در بازی‌های آسیایی دوحه در کانکس می‌خوابیدند ولی با تمام این مشکلات توانستند 4 مدال کسب کنند. با اینکه مشکلات مالی و امکانات بخش مهمی از ناکامی‌های بوکس را تشکیل می‌دهد ولی نبود یک برنامه‌ریزی مناسب نیز جزو مشکلات اساسی بوکس ایران است.

بنابراین گزارش، تیم ملی بوکس ایران با کسب نتایج ضعیف و بدون کسب سهمیه به کار خود در رقابت‌های انتخابی المپیک 2016 در چین پایان داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد