بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو
بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو

شرحی بر وقایع رقابتهای بوکس جاده ابریشم/ تورنمنتی با کیفیت محلی اما با نام بین المللی... !

23-اسفند-94

گزارش اختصاصی بهنام دوستدار- هشتمین دوره رقابتهای بوکس جام جاده ابریشم از تاریخ 20 تا22 اسفند ماه در باکو – آذربایجان برگزار گردید.

این رقابتها مجموعا با حضور 5 تیم چند نفره برگزار شد که تیمها اغلب با بازیکنان درجه چندم خود در این رقابت نه چندان معتبر شرکت داشتند تنها اذربایجان با دوبازیکن اصلی خود به نامهای تیمورمحمد اف وجاوید چلبی  به ترتیب در اوزان 81 و56 شرکت داشت. 

 

 بنابرگزارشهای رسیده از باکو وشرح زنده بازیها از کانال "ایدمان" تی وی سطح کمی وکیفی این بازیها درحد خیلی پایین قرار داشت که آمار بازیکنان حاضر از چند کشور مختلف گویای خیلی از موارد وسطح بازیها می باشد آمار شرکت کنندگان حاضربدین شرح است: ایران 8 بازیکن،آذربایجان وگرجستان هرکدام با 6 بازیکن واوکران با 4 و رژیم صهیونیستی هم با 2 نفر در این بازیها شرکت داشتند.

 

براین اساس  و در کل ودر بهترین شرایط این رقابتها با حضور کمتر از 30 بوکسور در سه شب برگزار شد که خود این آمار حاکی از سطح کیفی وکمی این رقابتها دارد.

 

بنظر راقم این سطور این رقابتها گرچه با نام بین المللی بود اما سطح کیفی آن درحد یک رقابت محلی بود بعنوان نمونه بوکسور ارزنده کشورمان آقای یونس حسن پور در وزن 81 کیلو گرم برابر دیگر مشتزن ایرانی حاضر دراین بازیها جواد زهره وند به میدان رفت ودر اولین بازی نتیجه را واگذار نمود وحذف شد اما در کمال تعجب در روز سوم بازیها همین بازیکن وزن 81 ، در سنگین وزن به میدان رفت ومقابل مشتزن اوکراینی شکست خورد ونهایتا در یک رقابت دونفره در یک وزن  مدال نقره دریافت کرد.


حضور یک بازیکن در دو وزن در یک رقابت بین المللی وبا این اختلاف وزن یک کار شگفت وعجیب مینماید که با هیچ یک از قوانین آیبا وحتی قواعد رقابتهای محلی هم همخوانی ندارد بنابراین از این نمونه جامعه بوکس کشور و دوستان میتوانند خود بخوانند حدیث مفصل از مجمل این رقابتها... !


مورد دیگر حضور محمد ستارپور بوکسور ارزنده کشورمان بعنوان مربی دراین رقابتها بود که در وزن کشی رقابتها شرکت نمود اما اصلا در این بازیها به میدان نرفت ودرپایان شق القمر این بازیها این بود که اسم ایشان در روز اهدای مدال بعنوان نفر سوم مشترک این رقابتها اعلام شد اما ستارپور از حضور در سکوی دریافت مدال امتناع ورزید.ضمنا همه این موارد بصورت زنده از کانال ایدمان تی وی پخش گردید ومدارک ومستندات لازم موجود میباشد.


اما موضوع دیگر حضور وتلاش مشتزنان کشورمان هست که با تلاش وغیرت وهزاران زحمت توانستند خود را به این رقابتها برسانند که زحمات این عزیزان برای ارتقای سطح بوکس وافزایش تجربه بین المللی خود قابل ستایش وشایان تقدیر مضاعف میباشد .


اما اگر بیاییم این رقابتها را درسطح یک تورنمنت معتبربین المللی قلمداد کنیم بدون شک به خطا وبیراهه رفته ایم بانگاهی به آمار وشرایط ارائه شده دراین گزارش معلومات ومجهولات این جام برهمه دوستان واهل فن وخانواده بوکس ایران روشن میگردد. والله اعلم

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد