بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو
بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو

دبیر فدراسیون بوکس :نگاه خانواده ایرانی به بوکس تغییر یافته است

۲۹-بهمن-۱۳۹۴ 
بهنام دوستدار- دبیر فدراسیون میگوید امروزه نگاه به بوکس تغییر پیدا کرده و همین که بوکسورها در رده سنی بزرگسالان بدون کلاه در مسابقات حاضر می شوند نشان دهنده کم خطر بودن بوکس است. با تغییر نگاه خانواده های ایرانی به بوکس آینده درخشانی را برای این رشته متصور هستم.

نگاه خانواده ایرانی به بوکس تغییر یافته استعلی دانشمند در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره برگزاری رقابت های اولین دوره بوکس نونهالان کشور گفت: پس از انقلاب اسلامی این نخستین بار است که رقابت های بوکس در رده سنی نونهالان برگزار می شود. خوشبختانه استقبال خوبی از این مسابقات از سوی هیأت های بوکس سراسر کشور صورت گرفته و حدود 68 بوکسور در این رقابت ها مبارزه می کنند. 

وی افزود: این رقابت ها بین بوکسورهای 11 تا 14 سال برگزار می شود اما قصد داریم در آینده ای نزدیک مسابقات بوکس نونهالان کشور را در رده های سنی مختلف برگزار کنیم. البته سعی می کنیم بوکسورهای نخبه را به آسیا اعزام کنیم. با این اقدامات و پرورش استعدادها در آینده ای نزدیک جایگاه خوبی برای بوکس کشور تصور می کنم.

دانشمند ادامه داد: این بوکسورهای نونهالان از توانایی بالایی برخوردار هستند ضمن اینکه مربیان آن ها نیز در پرورش بوکسورهای خود با تمام وجود تلاش کرده و حتی در زمینه تحصیل نیز با آن ها مشاوره می دهند. این نونهالان از لحاظ فنی کم و کاستی ندارند.

دبیر فدراسیون بوکس در خصوص تمایل خانواده های این نونهالان به بوکسور شدن فرزندانشان برخلاف تصور رایج جامعه مبنی بر خشونت و احتمال بالای مصدومیت در این رشته گفت: امروزه نگاه به بوکس تغییر پیدا کرده و همین که بوکسورها در رده سنی بزرگسالان بدون کلاه در مسابقات حاضر می شوند نشان دهنده کم خطر بودن بوکس است.

اما به دلیل شرایط سنی این نونهالان از کلاه ایمنی استفاده می شود. بوکس رشته ظریفی است و از لحاظ مصدومیت سر و صورت با مشکل خطر چندانی ندارد.

دانشمند در پایان خاطر نشان کرد: حدود 25 بوکسور از 18 وزن پس از پایان این رقابت ها به اردو دعوت می شوند و پس از یک شرایط حضور آن ها در مسابقات بین المللی فراهم می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد