بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو
بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو

ثانیه‌شماری برای «مسابقه قرن» / چند می‌گیری ناک‌اوت نشی؟

مبارزه پاکیائو و فلوید می ودر
پنجشنبه 10 اردیبهشت 1394 0
رزمی > بوکس - حرف دلاوری‌های‌شان روز به روز بیشتر سر زبان‌ها می‌افتاد‌؛ یکی قهرمان ملت شده بود و دیگری هرگز جلوی رقیب سر خم نکرده بود. صحبت از دو بوکسور مشهور دنیاست که قرار است بامداد یک‌شنبه در «لاس‌وگاس» برای مقدار قابل‌توجهی پول به جان یکدیگر بیفتند، مبارزه‌ای که به مبارزه قرن و گران‌ترین مسابقه تاریخ بوکس هم معروف شده.

مانی پاکیائو قهرمان مردم فیلیپین و الگوی بالقوه بسیاری از جوانان این کشور است. او سابقه خوانندگی، بازی بسکتبال، بازیگری و البته نمایندگی مجلس را هم دارد.در سوی دیگر رینگ هم فلوید می‌ودر می‌ایستد‌؛ بوکسوری که هرجا صحبت از دلار و طلا باشد، پای ثابت میدان است و حتی لقب «آقای پول» را برای خود انتخاب کرده است.   
هر دو روی همدیگر بیش از 20 عنوان قهرمانی دنیا در کارنامه دارند و بیش از 100 بار هم توانسته‌اند رقبای‌شان را در رینگ مغلوب کنند. آنقدر صحبت از قدرت‌شان به میان آمده بود که مردم تقابل این دو در یک مسابقه را بیشتر یک آرزو می‌دانستند تا واقعیت.

میامی‌هیت
با این حال همه چیز از عشق به بسکتبال شروع شد‌؛ این دو بوکسور که هر دو نیم‌نگاهی آماتورگونه هم به بسکتبال دارند خیلی اتفاقی در شب بازی میامی‌هیت همدیگر را دیدند‌؛ آنجا بود که شماره موبایل‌ها رد و بدل شد و درست چند ساعت بعد گوشی پاکیائو زنگ خورد: «الو، منم می‌ودر!». این آمریکایی 38 ساله خیلی زود شایعات را به واقعیت نزدیک کرد: «با یک مسابقه چطوری؟» پاسخ مرد فیلیپینی که دیگر شجاعتش زبانزد خاص و عام شده بود، مشخص بود: «موافقم»!

جنگ تلویزیونی
همین گفت‌وگوی کوتاه همه چیز را دگرگون کرد‌؛ حالا صحبت از «مبارزه قرن» است. یک پای آن پاکیائو با کارنامه درخشانی ایستاده است‌؛ او 57 مسابقه داده که 38 بار رقیب را ناک‌اوت کرده است و از این تعداد 5 بار هم شکست خورده و دو بار هم به نشانه مساوی تسلیم شده است اما درخشان‌تر از او می‌ودر کار کرده که بی‌خیال بردن نمی‌شود: رکورد او خارق‌‌العاده است: 47 پیروزی و 47 برد با 26 ناک‌اوت! برای شبکه‌های تلویزیونی که قرارداد انحصاری با این دو بوکسور مشهور دنیا دارند، چیزی بد نشده است: پای 400 میلیون دلار درآمد برای این شبکه‌ها در میان است.

منت‌کشی «شوتایم»
این دو بوکسور تشابه زیادی به یکدیگر دارند‌؛ حداقلش این است که هر دو برای اولین بار در سال 98 اولین عنوان قهرمانی‌شان را به ‌دست ‌آورده‌اند و هر دو هم کار را با شبکه تلویزیونی «HBO» شروع کرده‌اند. با این حال می‌ودر هوس جای تازه‌تری کرد. او در سال 2009 این شبکه تلویزیونی را به رقیب، یعنی کانال «شوتایم» فروخت‌؛ البته پای قراردادی 200 میلیون دلاری در میان بود وگرنه می‌ودر پول خوبی که از HBO می‌گرفت را بی‌خیال نمی‌شد! «خیلی پیش ما آمدند و به ما گفتند قیمت بدهید. هرچه می‌خواهید، قبول می‌کنیم. رقم‌تان هم هرچه باشد، مهم نیست. فقط به شوتایم بیایید! ولی ما نمی‌خواستیم با این شبکه تلویزیونی کار کنیم». این‌ها بخشی از صحبت‌های مربی پاکیائو است که نشان می‌دهد به HBO وفادار مانده‌اند. حالا همین دو شبکه تلویزیونی قرار شده پول هنگفتی که از این مبارزه را به ‌دست می‌آورند در عین عدالت تقسیم کنند.

آشنا با زندان
می‌ودر تنها بوکسور خانواده «می‌ودر» نیست ولی بدون ‌شک ثروتمندترین آنهاست. «می‌ودر سنیور» پدر او بوکسور حرفه‌ای و خلافکار مهمی در لاس‌وگاس بود و عموی او هم مدت‌ها در بوکس فعالیت کرد. هر دو وجه مشترک دارند‌؛ اینکه اهل خلاف بودند و مربی می‌ودر جونیور، همین می‌ودری که قرار است بامداد یک‌شنبه در مبارزه بوکس شرکت کند. پدرش بوکسور بدی نبوده‌؛ از سال 74 تا 90 میلادی به صورت حرفه‌ای روی رینگ رفته که 28 پیروزی و شش شکست هم داشته است. او 17 بار در این دوران توانسته رقیب را ناک‌اوت کند. با این حال 5 سال زندان رفتن به خاطر قاچاق مواد مخدر پایان خوشی از او در ذهن باقی نگذاشت. راجر می‌ودر عموی می‌ودر جونیور هم در این عرصه سررشته داشته است. او 59 پیروزی و 13 شکست هم در کارنامه داشته که 35 تا از پیروزی‌هایش را با ناک‌اوت سپری کرده است. با این حال او هم هنگامی که نامزدش را برای چندمین بار در حالتی غیرمتعارف به باد کتک گرفته بود، اسیر پلیس شد. البته با شواهدی که روی سر و صورتش از کتکی که از نامزدش خورده بود، باقی ‌مانده بود، درست در ورود به زندان از مهلکه نجات پیدا کرد. هزار دلار جریمه داد و 24 هفته را هم در کانون اصلاح و تربیت سپری کرد. می‌ودر هم البته با بزرگ شدن در چنین کانونی از زندان در امان نمانده است. او که پدر چهار فرزند، دو پسر و دو دختر است، به اتهام خشونت خانگی به 50 روز زندان محکوم شد و همان‌طور که در رینگ دست بزنش بد نیست، در خانه هم زیاد از خجالت همسرش درآمده است! البته این بوکسور 38 ساله یک برادر 27 ساله هم دارد که فقط یک بار در سال 2013 روی رینگ رفته که ناک‌اوت شده است و دیگر سراغ این رشته نیامده است. البته فعلاً!

20
پاکیائو دو سال پیش حرکت جالب توجهی کرده است‌؛ او تصمیم گرفت برای فیلیپین در بازی‌های المپیک 2016 به میدان برود. خبر مثل بمب پیچید ولی مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک مخالفت کردند‌؛ دلیل؟ یک بوکسور باید زیر 20 مسابقه حرفه‌ای داشته باشد تا بتواند در بازی‌های المپیک به میدان برود.

2 دلار ناقابل!
پاکیائو اولین مسابقه حرفه‌ای‌‌اش را در سن 16 سالگی برگزار کرد‌؛ مسابقه‌ای که برای او فقط 2 دلار ناقابل در پی داشت. این رقم اختلاف فاحشی با 80 میلیونی دارد که ممکن است در مسابقه پیش‌رو به جیب بزند.

33 میلیون تومان ناقابل
رقابت این دو بوکسور روی رینگ لاس‌وگاس چندان هم کم‌خرج نیست. اگرچه فقط 16800 نفر موفق شده‌اند بلیت «مسابقه قرن» را در کسری از ثانیه بخرند و حسابی هم در خرج افتاده‌اند. قیمت بلیت این مسابقه 10 هزار دلار است که با احتساب ساده هر دلار به قیمت 3300 تومان مبلغ ناقابل 33 میلیون تومان برای بینندگانی که از نزدیک این بازی را می‌بینند، آب خورده است‌؛ رقمی که البته همه آنها معتقدند ارزشش را دارد.

داور
قضاوت این مسابقه حساس را «کنی بی‌لس» به عهده دارد‌؛ همان داوری که تا به اینجا در مجموع 12 بار برای این دو نفر قضاوت کرده است. 5 بار برای می‌ودر و 7 بار هم برای پاکیائو. البته او باید هم خوشحال باشد چون به نسبت قضاوت یک مسابقه ساده پول هنگفتی به جیب می‌زند:20 هزار دلار! البته کار این داور هم سخت است چون بعید به نظر می‌رسد کار به «ناک‌اوت» بکشد. در واقع آخرین باری که پاکیائو رقیبش را در رینگ ناک‌اوت کرده مربوط به 6 سال پیش یعنی 14 نوامبر 2009 است و می‌ودر هم 17 سپتامبر 2011، رقیب را ناک‌اوت کرده است. با توجه به سن این دو بعید است که یکی تمایل به ناک‌اوت کردن دیگری داشته باشد.

1
می‌ودر 11 اکتبر 96 اولیــن بـــــازی حرفه‌ای‌‌اش را انجام داد و در همان مسابقه حریف را ناک‌اوت کرد. یک بازی و یک ناک‌اوت. پاکیائو با این حال در چهارمین بازی‌‌اش موفق شد رقیب را ناک‌اوت کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد