بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو
بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو

رضایت انجمن بین‌المللی بوکس از انجام مسابقه‌ها بدون کلاه


1412340058499_Hamid Forootan-7.jpgانجمن بین‌المللی بوکس (AIBA) اعلام کرده است با توجه به اینکه آسیب دیدگی ناحیه سر در بازی‌های آسیایی مشاهده نشده است، روند مسابقه دادن بدون کلاه ادامه خواهد داشت.  به گزارش ایسنا، در بازی‌های آسیایی مورد آسیب دیدگی ناحیه سر مشاهده نشد و دو بوکسوری که ناک اوت شده بودند نیز نشانه‌های آسیب دیدگی مغزی نداشتند.

AIBA در این باره اعلام کرد: نتایج بازی‌ها نشان داده است اگر مسابقه‌ها بدون کلاه برگزار شوند مشکلی برای بوکسورهای حرفه‌ای پیش نمی‌آید. با این حال، AIBA برنامه‌ریزی کرده است تا از سیستم جدیدی برای تحت نظر داشتن بوکسورها استفاده کند تا در صورت ایجاد هر گونه آسیب دیدگی احتمالی آن‌ها تحت معاینه قرار بگیرند.


سال گذشته بعد از تصمیم AIBA برای برداشتن کلاه‌های ایمنی، مطالعات مختلفی در این زمینه از سوی پزشکان و کمیسیون‌های پزشکی انجام شد.

سال گذشته قانون جدید ابتدا در بازی‌های جهانی بوکس در آلماتی قزاقستان به کار گرفته شد و در بازی‌های المپیک ریو 2016 نیز این قانون اجرا می‌شود.

استفاده از کلاه‌های امینی همچنان در بازی‌های بوکس بانوان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قانون مورد انتقاد افراد زیادی قرار گرفت از جمله امیرخان برنده دو دوره مسابقه‌های جهانی بوکس و برنده مدال نقره مسابقه‌های المپیک آتن 2004. او معتقد است که کلاه ایمنی باید وجود داشته باشند تا از بوکسورها محافظت کنند.


این مسئله حتی در بازی‌های مشترک‌المنافع نیز اختلال ایجاد کرد زیرا دانیل لوییز از استرالیا در مرحله قبل دچار آسیب دیدگی شده بود وو از نظر پزشکی اجازه نداشت که ادامه دهد.

با این حال AIBA نظر خود را درباره استفاده از کلاه‌ها تغییر داد و بوکسورها را تشویق کرده است تا از کرم‌های cavilon برای جلوگیری و کم کردن مشکل استفاده کنند. اگر در تست این کرم حساسیت وجود نداشته باشد، استفاده از آن برای ورزشکار اجباری می‌شود.

قوانین جدیدی نیز برای کم کردن آسیب دیدگی‌ها اجرا می‌شوند. از جمله کنار گذاشتن عادت استفاده از سر و آرنج برای حمله‌های شدید.


AIBA اعلام کرده است: با توجه به قوانین جدید میزان آسیب دیدگی‌ها تا 2 درصد کاهش پیدا کرده است. با توجه به شرایط جدید بوکسورها و مربیان در سطح بالا می‌فهمند که چگونه باید بدون ایجاد آسیب دیدگی حمله و مبارزه کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد