بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو
بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو

اعتراض‌ چند کشور به ناداوری‌ها در بازی‌های اینچئون


در پی داوری‌های بحث‌برانگیز در بازی‌های آسیایی اینچئون کمیته‌های ملی المپیک چند کشور به شورای المپیک آسیا اعتراض کردند.   

به گزارش ایسنا، جوزه کویوانگکو، رییس کمیته‌ المپیک فیلیپین (POC) از شورای المپیک آسیا (OCA) خواست تا به مشکلات داوری در مسابقات بوکس رسیدگی کند. او خاطرنشان کرد که قوانین کنونی الگوی مناسبی برای ورزشکاران نیست.

این سخنان بعد از بازی‌های آسیایی اینچئون عنوان شد، زیرا در این بازی‌ها به نظر می‌رسید که داوری‌ها به نفع بازیکنان کره‌جنوبی است.

پنج کمیته‌ ملی المپیک از کشورهای مختلف درباره داوری‌ها به OCA اعتراض کردند که در بین آنها کشورهای مغولستان و هند حضور دارند. رییس هیات ورزشکاران مغولستان اعلام کرد که از داوری‌ها متعجب شده است و قوانین مشکل دارند. فیلیپین نیز جزو کشورهایی بود که به داورهای اعتراض داشت زیرا دو بوکسور این کشور به حریفان خود از کره جنوبی باختند. مقام‌های فیلیپین معتقد بودند که با ناداوری این اتفاق افتاده است. فیلیپین در بازی‌های آسیایی اینچئون در ورزش بوکس چهار مدال دریافت کرد. رییس کمیته‌ المپیک فیلیپین درباره ناداوری‌ها، گفت: فکر می‌کنم مدیران OCA باید فکری درباره ناداوری‌ها بکنند. من در جلسه با رییس OCA حتما این مساله را مطرح خواهم کرد. باید این مساله به صورت دقیق بررسی شود. ناداوری تنها باعث باخت نمی‌شود که روی ورزشکاران تاثیر منفی می‌گذارد و این خوب نیست. این مساله تنها به برندگان نمی‌آموزد که چگونه با تقلب برنده شوند که به بازندگان هم می‌آموزد که باید این شیوه را در پیش بگیرند.

انجمن بین‌المللی بوکس (AIBA) در سال‌های اخیر تغییراتی در قوانین داده است تا با مشکلات داوری مقابل کند.

در بازی‌های 1988 سئول نیز اعتراض‌هایی به داوری در بوکس شد. با این حال مقام‌های AIBA شایعات اخیر را رد و در مصاحبه‌های خود با سایت‌های خبری اعلام کرده‌اند که از نتایج بازی‌های آسیایی اینچئون راضی هستند و به تمامی تصمیماتی که از طرف داوران گرفته شده احترام می‌گذارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد