بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو
بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو

ناطق نوری: ‌می‌خواستند من را بِکُشند، بوکس نجاتم داد/ دولت باید در ورزش به فکر نشاط مردم باشد

نسخه چاپیارسال به دوستان

.


تغییرات در دولت باعث شد تا برنده‌بودن را از دست بدهیم


رئیس فدراسیون بوکس گفت: سال 42 در حالی که پیکر یکی از شهدا را تشییع می‌کردیم، ماموران شهربانی من را محاصره کردند و می‌خواستند من را بکشند، اما بوکس نجاتم داد

 

 سید حسن صفوی- به گزارش خبرگزاری فارس، به پدر پارلمان ایران شهرت دارد، مردی که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هدایت بوکس ایران برعهده گرفت و تا به امروز در این مسند قرار دارد. صحبت از احمدناطق نوری است، مردی که سال‌ها در کنار رینگ به فعالیت سیاسی خود ادامه داده و حالا دیگر خود را در عرصه سیاست بازنشسته کرده و بیشتر روی موفقیت بوکس تمرکز کرده است. او با حضور در خبرگزاری فارس مدعی شد که بوکس در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون نتایج خوبی را کسب کرده، اما همچنان معتقد است که اگر مسئولان ورزش و صدا و سیما از این رشته بیشتر حمایت کنند قطعاً در بازی‌های آسیایی دوره بعد جایگاه چهارم را از کشور قزاقستان در آسیا پس خواهیم گرفت.

* احمدناطق نوری میهمان خبرگزاری فارس بود که متن مصاحبه را در زیر می‌خوانید.

فارس: نظر خیلی‌ از کارشناسان در مورد نتایج کاروان ایران در بازی‌های آسیایی دو شاخه است، برخی‌ها مدعی هستند که با کسب مدال های طلای بیشتر نسبت به دوره قبل کاروان ایران رشد کرده و برخی‌ها معتقدند به خاطر سقوط یک پله‌ای در جایگاه آسیا نتایج خوب نبوده است. حالا شما با کدام نظر موافق هستید؟


بعضی از رشته‌ها که در بازی‌های آسیایی حضور داشتند اگر موفق بودند قطعاً ما عنوان چهارمی دوره گذشته را می‌توانستیم تمدید کنیم. متاسفانه در فوتبال عملکرد خوبی نداشتیم. همه از رشته جودو انتظار مدال داشتند که متاسفانه آنها هم نتوانستند کاری انجام دهند. در رشته‌هایی مثل وزنه‌برداری که انتظار از آن زیاد بود تنها یک مدال طلا کسب کردیم. ما چند مدال طلا را از دست دادیم. در بازی‌های آسیایی اگر یک طلا را به دست بیاوریم؛‌ امتیاز برتر محسوب می‌شود. حیف شد که بستکبال ما لحظه آخر با یک امتیاز اختلاف مدال طلا را از دست داد. به هر حال تمام این اتفاقات باعث شد تا ما نتوانیم جایگاه دوره قبل را کسب کنیم،‌ تمام این اتفاقات که رخ داد در نتیجه گیری کلی اثرگذار بود، اما در کل با وضعیتی که از نظر سیاسی داشتیم باعث شد تا ما دچار نوسانات شویم. تغییراتی که در دولت و وزارت ورزش و جوانان رخ داد باعث شد تا ما یک مقدار برنده بودنمان کند شود، اما آنهایی که به هر صورت ایستادند و کار کردند، خوب نتیجه گرفتند.

فارس: در واقع شما معتقدید که تغییرات دولت و وزارت ورزش و جوانان سهم بزرگی در از دست دادن جایگاه چهارمی کاروان ایران در بازی‌های آسیایی داشته است؟


ببینید،‌ ما دچار ناهماهنگی‌های گذشته هم بودیم، اینطور نبوده که مستمراً بعد از گوانگجو ما کار کرده باشیم. فدراسیون‌ها دچار نوسانات سیاسی در کشور شدند. این اتفاقات به انسجام و فعالیت ضربه می‌زند و تا بخواهیم برنامه‌ریزی کنیم زمان را از دست دادیم. به عنوان مثال نگاه کنید چند سرپرست در سازمان تربیت بدنی داشتیم تا رسید به وزارت آقای عباسی؟ در آن مقطع علی‌آبادی و سعیدلو به ترتیب آمدند و رفتند و همین اتفاقات باعث شد تا یک مقدار ابزار از دست همه رشته‌ها در برود. یعنی فدراسیون‌ها نمی‌دانستند کجا متوسل شوند و کجا باید شارژ بشوند. به هر حال همه اینها اثرگذار بود.

فارس: در همان دوره سعیدلو قبل از اعزام به گوانگجو به اردوها سرکشی کرد و به همه تیم‌ها مبالغی را هدیه داد و گویا به بوکسورها نیز وعده داد، اما پرداخت نکرد؟


سعیدلو در پیش از اعزام تیم ملی به بازی‌های آسیایی در اردوهای تیم ملی حضور پیدا کرد و وعده داد به هر کدام از ملی‌پوشان 10 میلیون تومان پاداش خواهد داد، اما در پایان نداد و ما همان جا ضربه خوردیم. چون ما باید از بودجه‌مان 10 میلیون را می‌دادیم. در آخر از بودجه‌مان آن پول را کم کردند.

فارس: تنها از فدراسیون بوکس کم کرد یا فدراسیون‌های دیگر هم مثل شما بودند؟

اطلاع دقیقی ندارم، اما از بودجه ما که کم کردند. حالا شاید از بودجه فدراسیون‌های دیگر هم کم کردند.

فارس: همچنان شما با کمبود بودجه مواجه هستید ؟


ما تا به حال 100درصد بودجه‌مان را دریافت نکردیم. البته تا به حال بودجه به اندازه کفافمان نگرفته‌ایم و حالا شما حساب کنید اگر نوسانات تغییر مدیریتی در کشور باشد وا مصیبتا است. به هر حال تا این مسئول برود و مسئول دیگری بیاید زمان می‌برد و این به فدراسیون‌ها لطمه وارد می‌‌کند. به هر حال وقتی وزیری انتخاب می‌شود افرادی را منصوب می‌کند که طبیعتاً مورد تائید خودش باشد. علت اینکه ما نتوانستیم عنوان چهارمی را کسب کنیم بخشی از آن به این قضایا ارتباط مستقیم دارد. به هر حال تغییرات سیاسی و جابه‌جایی افراد به ورزش آسیب می‌زند و این طبیعت کار است.

فارس: خیلی از مردم اینطور فکر می‌کنند که پیشرفت قزاقستان در این دوره از بازی‌های آسیایی به خاطر کسب مدال‌های آنها در بوکس است آیا شما با این موضوع موافق هستید؟


بله، بچه‌های ما به هیچ عنوان ضعیف نیستند و جرأت و جسارت ملی‌پوشان ما از آنها بیشتر است. ما اگر بتوانیم همان امکانات و مقدماتی که آنها فراهم کرده‌اند را داشته باشیم قطعاً می‌توانیم نتیجه خوبی را کسب کنیم. بچه‌های ما نسل جنگ‌‌اند و پا پس نمی‌کشند، اما تجربیات قزاق‌ها به دلیل مستمر بودن حضور در اردو و حضور در مسابقات برون مرزی در همه جای دنیا بیشتر است. ما مثل قزاق‌ها امکانات در اختیار نداریم. امسال می‌خواستیم یک اردوی دوجانبه با ایتالیا برگزار کنیم که نتوانستیم؛ در حالی که ما به اردوی برون مرزی نیاز داشتیم، چون بچه‌های ما باید دیگران را ببینند و خودشان را با آنها تطبیق بدهند و با آنها بیشتر تمرین کنند تا شیوه کار کردن را بهتر آموزش ببینند

.

خبرگزاری فارس: ناطق نوری: ‌می‌خواستند من را بِکُشند، بوکس نجاتم داد/ دولت باید در ورزش به فکر نشاط مردم باشد

فارس: یعنی اگر بوکس ما امکانات تیم ملی قزاقستان را داشته باشد ما هم سهمی در مدال طلای بازی‌های آسیایی دوره بعد خواهیم داشت؟

ما اگر امکاناتی را که قزاق‌ها دارند داشته باشیم چیزی از آنها در بازی‌های آسیایی دوره بعد کم نخواهیم داشت. البته این را هم باید بگویم که در اینچئون قزاق‌ها چون حاکم بودند در آنجا فقط به تنها کشوری که باج دادند کره جنوبی بود و در یک وزن فقط به آنها اجازه دادند مدال طلا کسب کنند. تایلند و مغولستان دو کشوری بودند که مدال طلا گرفتند. آنها هم به قدری ملموس کار کردند که دیگر کسی نمی‌توانست حقشان را بخورد، اما بچه‌های ما حریفان خود را شکست دادند و داوران به آنها امتیاز ندادند.

فارس: شما از عملکرد ملی پوشان در بازی‌های آسیایی اینچئون راضی هستید؟


بچه‌های ما در اوزان پائین خیلی خوب کار کردند. فروتن گل‌آرا انصافاً جنگید، اما داوران به او امتیاز ندادند. از نظر همه حاضرین در مسابقات امین قاسمی‌پور زیباترین مبارزات را به نمایش گذاشت. قاسمی‌پور هوشیار، سیستماتیک و بسته مبارزه کرد. خلاصه او نمایش یک بوکس زیبا را اجرا کرد، اما بعد از پایان بازی او متحیر شده بود که چه اتفاقی رخ داد که داوران به او امتیاز ندادند.

فارس: ایراد کجای کار است که ما سال‌هاست که این مشکل را در بخش داوری داریم آیا نداشتن کرسی در فدراسیون جهانی تأثیری در این اتفاقات دارد یا خیر؟


نداشتن کرسی در فدراسیون جهانی به هیچ عنوان تاثیری ندارد.  کشورهایی هستند که در فدراسیون جهانی کرسی دارند، اما حق آنها را نیز می‌خورند. چین برای خود قدرتی است، اما حتی یک مدال طلا هم نتوانست در بوکس کسب کند. بچه‌های ما خیلی خوب کار کردند و در اکثر اوزان ملی‌پوشان ما با قزاقستان مبارزه کردند. مسئول برگزاری مسابقات چه در کره و چه در جای دیگر کره‌ای هستند. تنها نایب‌ رئیس از کشور قزاقستان است. متاسفانه اتفاق عجیبی که در این دوره از رقابت‌ها رخ داد و حتی در مجمع نیز هیچ‌ وقت مصوب نشد و خودشان تصویب کردند. موضوع این بود که دیگر راند به راند شمارش را در اختیار مربی و بازیکن قرار نمی‌دادند و آخر مسابقه رئیس هیأت ژوری می‌گفت که چه کسی برنده است و پس از آن دیگر هیچ کس نمی‌تواند اعتراض کند. این شیوه جدیدی بود که خود ما هم تعجب کرده بودیم.

فارس: آیا می‌شود که چنین قانونی را به یکباره تصویب کرد؟


نه نمی‌شود، اما اعضای هیأت رئیسه فدراسیون جهانی روز مسابقه نشستند و چنین تصمیمی را گرفتند و تصویب هم کردند. همه کشورهای آسیایی در این مسابقات حضور داشتند. بوکس برای خو مافیایی دارد.

فارس: پس با این حساب ما نباید امیدی داشته باشیم برای کسب مدال؟


ما به هیچ عنوان نباید مأیوس باشیم. من به ملی‌پوشان گفتم که به قدری باید خوب مبارزه کنند تا چشم‌ها سیر شود. اگر چشم‌ها سیر شود و داوری بخواهد اشتباه قضاوت کند تماشاچیان او را هو می‌کند همان طور که این اتفاق برای یک داور رخ داد. اشتباه قضاوت کرد و همه حاضرین در سالن او را هو کردند.

فارس: به خاطر چهره سیاسی ناطق نوری است که به فدراسیون بودجه کافی داده نمی‌شود؟

نه، من نمی‌خواهم این طور بگویم که می‌خواهند با من لجبازی کنند.

انقلاب که شروع شد برخی از بوکسورها خودشان کار را خراب کردند. آنها رفتند مسئله‌ای را شروع کردند که بوکس تعطیل شد. زمانی که بوکس تعطیل شد همه چیز بنیادی بوکس از بین رفت. ما در تمام استان‌ها سالن و رینگ داشتیم، من در آن مقطع خودم بوکس کار می‌کردم. ما در حال حاضر در تمام شهرستان‌ها افراد مسنی را داریم که دوران جوانی بوکسور بودند، اما در حال حاضر در آن شهر بوکسوری وجود ندارد، چون همه چیز بوکس در آن زمان به یغما رفت.

فارس: موضوع را می‌توانید شفاف تر توضیح دهید؟


در آن مقطع تعدادی از بوکسورها پیش یکی از مراجع تقلید رفتند از او سؤال کردند که ما یک ورزشی را داریم ( برخی از افراد که در انقلاب نبودند می‌خواستند سوار مرکب انقلاب شوند خواستند یک جورهایی سوار مرکب انقلاب شوند و خودشان را لوس کنند) که در آن احتمال شکستگی بینی و دندان وجود دارد و آیا از نظر اسلام این رشته حرام است یا خیر؟ آن مرجع تقلید فقط یک کلام این را گفته بود حرام است و اصلاً صحبت‌های او در جایی هم ثبت نشده است و همین شد که بوکس را تعطیل کردند.

فارس: چطور شد که دوباره بوکس فعال شد؟


سال 68 یکسری از بوکسورهای قدیمی مازندران و شهرهای دیگر طوماری را به رئیس‌جمهور وقت (آقای هاشمی‌رفسنجانی) نوشته بودند که ما یک ورزشی را داریم به نام بوکس که در دنیا مسابقات قهرمانی در آن رشته برگزار می‌شود و ما خواستار آن هستیم که بوکس ایران دوباره فعال شود. آنها گفته بودند که ما انقلاب کرده‌ایم و این ورزش یک دفاع فردی است و به این رشته ما نیاز داریم. هاشمی در آن مقطع به دکتر غفوری‌فرد رئیس سازمان وقت دستور داده بود تا این رشته فعالیت خود را آغاز کند. در آن مقطع نمی‌دانم به توصیه چه کسی بود، اما غفوری‌فرد یقه ما را گرفت که باید این رشته را دوباره فعال کنیم. او از من سؤال کرد که آیا شما بوکسور بوده‌اید؟ من هم به او گفتم بله.

 

فارس: پس به سفارش آقای هاشمی بود که شما مسئولیت بوکس را برعهده گرفتید؟


به سفارش چه کسی بود را نمی‌دانم اما بعد از درخواست غفوری فرد با کمک دوستانی مثل مرحوم صادق علی‌اکبرزاده، امیر یاوری، حسین قازاریان (از بچه‌های ارامنه که راهی خارج کشور شدند که زمانی ستاره تیم ما بود خیلی از بزرگان دیگر بودند)، هویت‌دوست، مقصودی و افرادی دیگر بودند که بوکس می‌کردند جمع و جور شدیم در هتل هویزه و یک جلسه‌ای را برگزار کردیم و از همان مقطع بوکس را آغاز کردیم. در آن مقطع من نماینده مجلس بودم، اما با کمک دوستان فعالیت خودمان را آغاز کردیم.

فارس: موضوع سال 42 را برای ما تعریف کنید؟


من سال 42 اگر بوکس بلد نبودم کشته می‌شدم، چون جز افرادی بودم که فعالیت سیاسی می‌کردم. ما در آن سال‌ها در خیابان خیام سکونت داشتیم و یک کوچه باریکی بود به نام کوچه حمام شازده. یادم می‌آید یک روز در همان نزدیکی منزل بودیم که پیکر یکی از شهدا را تشییع می‌کردیم و فریاد می‌زدیم که این اثر جنایت پهلوی است. یک لحظه نیروهای شهربانی به ما حمله‌ور شدند و من را محاصره کردند و با باتوم حسابی زدند. در آن لحظه افسر شهربانی از راه رسید و گفت چرا با باتوم می‌زنید با قنداق اسلحه او را بکشید. فقط یک لحظه احساس کردم ضربه محکمی به سر من وارد شد. (با اشاره به قسمتی از سرش جای شکستگی را نشان داد). من تا متوجه شدم که می‌خواهند مرا بکشند از روی زمین بلند شدم و پاهایم را چپ و راست گذاشتم و با یک مشت یکی از آنها را به شدت مصدوم کردم، بلافاصله چند حرکت انجام دادم و باعث ترس آنها شد و راه برای فرار مهیا شد آنها نیز به تصور اینکه من فرد شروری هستم ترسیدن و من فرار کردم. تنها چیزی که به یاد دارم این است که زنگ خانه را زدم و بعد متوجه شدم در بیمارستان بازرگان در حال معالجه شدن هستم. همیشه این موضوع را می‌گویم که اگر من بوکس بلد نبودم در آن حادثه کشته می‌شدم.

فارس: قبول دارید رشته‌هایی داریم که خشن‌تر از بوکس هستند، اما آنها را نشان می‌دهند و بوکس را نشان نمی‌دهند؟


جا دارد از ضرغامی رئیس صدا و سیما تشکر کنم؛ چرا که با کمک آنها مبارزات بوکسورهای ما پخش شد و این انگیزه زیادی به ملی‌پوشان در اینچئون داد و امیدوارم این حمایـت‌ها ادامه داشته باشد. من فکر می‌کنم لازمه استمرار پخش مبارزات بوکس نیاز به کمک رسانه‌ها، مردم و مسئولان دارد. اگر مردم درخواست کنند که مبارزات بوکس پخش شود قطعاً ما می‌توانیم اسپانسر جذب کنیم. پس از آن من هم می‌توانم بوکس ایران را به قزاقستان برسانم. با زیر یک میلیارد پول ما نمی‌توانیم باقزاق‌ها بجنگیم.

فارس: گویا قزاق‌ها به مدال‌آوران خود در مسابقات مختلف پاداش‌های بسیار سنگینی را پرداخت می‌کنند آیا این موضوع صحت دارد؟


بله، پاداشی که به ورزشکاران خود پرداخت می‌کنند را نپرسیدم،‌ اما تا آنجایی که من اطلاع دارم پول‌های بسیار خوبی را به ورزشکاران خود می‌دهند، اما ما با این بضاعت ضعیفی که داریم به ملی پوشان قول دادیم در صورت مدال طلا 10 میلیون و نقره و برنز به ترتیب 7 و 5 میلیون تومان پرداخت خواهیم کرد. حالا هم با عشق پاداش آنها را پرداخت خواهیم کرد. البته در اینچئون هم به آنها قول دادم هرکسی هر بازی را برنده شود 100 دلار هم همانجا می‌دهیم البته هنوز حساب نکرده‌ایم و آن 100 دلار را هم پرداخت خواهیم کرد.

فارس: موضوع خوابگاه بوکس در نور به کجا رسید؟


در نور یک خوابگاهی را نیمه‌کاره درست کرده بودند و ما آن خوابگاه نیمه‌کاره را درست کردیم و یک پایگاه برای بوکس ما در نور شد. یک سالن دیگر برای بوکس در آنجا درست کردیم که بچه‌های نور در آنجا تمرین می‌کنند، اما سر همین موضوع زمان آقای عباسی یکی از نمایندگان مجلس که رقیب من در انتخابات بود گفت که ناطق آنجا را درست کرده و کارهای سیاسی انجام می‌دهد. این در حالی است که من در نور سه طبقه دفتر دارم که مالکیت آنجا به نام خودم است. زمین آنجا را زمانی که زمین ارزان بود متری یک تومان خریدم و درست کردم. متأسفانه با اختلافاتی که پیش آمد درب خوابگاه بسته شد و همانطور مانده است.

فارس: تصمیم ندارید دوباره برای فعالیت و تمرین ملی پوشان آن خوابگاه را راه اندازی کنید؟


مدتی پیش با وزیر ورزش صحبت‌هایی را کردم و گفتم که ما چنین خوابگاهی را داریم و 127 میلیون تومان برای آنجا از خودمان هزینه کرده‌ام البته یک بخشی از آن را از فدراسیون برداشتم که در حال حاضر اختلاف پیش آمده و کارمان به دادگاه کشیده شده است. مالکیت زمین خوابگاه مالکیت برای زمین شهری است و دادگاه 83 میلیون تومان ورزش را به نفع ما محکوم کرده البته باز هم می‌خواهم اعتراض کنم، چرا که ما 127 میلیون هزینه کرده‌ایم، اما تنها مبلغ را 83میلیون تومان اعلام کرد‌‌ه‌اند؟‌

فارس: در آن مقطع(دوران ریاست عباسی در وزارت ورزش) اعلام می‌کردند که وزارت هوای مازندرانی‌ها را دارد آیا واقعاً همین طور بود؟


نه اصلا چنین چیزی نبود.  همین نماینده‌ای که رقیب من بود، کاملاً مشخص است که در انتخابات مهندسی کرده بودند. او تلاش می‌کند که اسم من اصلاً نباشد، اما من چهارشنبه‌ها تا جمعه راهی نور می‌شوم و دفترم باز است. به قدری جمعیت می‌آید که حد و حساب ندارد، چون من آنها را فراموش نکرده‌ام و آنها نیز من را فراموش نکرده‌اند. این در حالی است که آنها می‌دانند من با توجه به قانونی که وجود دارد دیگر نمی‌توانم در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنم، اما این رابطه هنوز بین ما و مردم وجود دارد. در آن مقطع برای آمدن رقیب من در مجلس شورای اسلامی، مهندسی کرده بودند، ما همیشه از آن تاریخ که رأی جمع کردیم تا آخرین دوره انتخابات از 93 هزار نفر بیشتر رأی نداشتیم، اما در این دوره 133 هزار رأی شد. من مانده‌ام که این همه جمعیت از کجا آمده است. معلوم شد که مهندسی کرده‌اند.

فارس: به نظر شما چه راهکاری باید ارائه شود تا بوکسمان مثل قزاقستان در المپیک و بازی‌های آسیایی مدال طلا کسب کند؟


ما باید پایگاه قهرمانی در همه استان‌ها برپا کنیم. اگر قزاقستان سفر کنید مشاهده خواهید کرد که در تمام کشورشان یک کمپ تمرینی دارند که از همان جا استعدادیابی می‌کنند. ما می‌توانیم آنها را بگیریم و مشکلی وجود ندارد. با‌ آنها فاصله‌ای زیادی نداریم و اگر بتوانیم مستمر این کار را انجام دهیم می‌توانیم به موفقیت آنها برسیم. ما جلسه‌ای را برگزار کردیم تا یک کمیته استعدادیابی راه بیندازیم. بوکسورهای پرقدرت، جوان و قد بلند را باید انتخاب کنیم و در شهرهای خودشان در پایگاه‌های قهرمانی آنها را حمایت کنیم. اگر صدا و سیما ما را حمایت کند ما می‌توانیم هزینه ساخت پایگاه‌های قهرمانی در تمام استان‌ها را در بیاوریم. بودجه ما از 12 سال پیش تا به امسال یک میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است و همانطور هم هست، تازه از آن بودجه‌ای که مصوب شده به ما 40درصد آن را می‌دهند. تازه امسال 600میلیون به ما دادند، اگر پول یکی از فوتبالیست‌های خوب را به ما بدهند ما می‌توانیم بهتر کار کنیم.

فارس: پس شما با این مشکلات و دغدغه‌هایی که دارید از عملکرد بوکسورها در اینچئون راضی هستید؟


بله خوب بوده ما در گوانگجو سه مدال برنز کسب کردیم، اما در اینچئون 2 مدال نقره و یک برنز از شش نفر کسب کردیم. ما با تمام تنگناهایی که داریم بهترین نتایج را در تاریخ بوکس کسب کرده‌ایم. پیش از انقلاب بازی‌های آسیایی در تهران برگزار شد و دو مدال طلا کسب شده، اما ما دو مدال طلا داریم یکی در قطر و دیگری در هیروشیما. مدال طلای بازی‌های آسیایی هیروشیما را پورتقی قوچی گرفت و مدال طلای بازی‌های آسیایی قطر را علی مظاهری کسب کرده است. امسال ما دو مدال نقره و یک برنز کسب کردیم که یکی از آن باید طلا می‌شد متأسفانه این اتفاق رخ نداد.

فارس: آیا رشته‌های دیگر به نظر شما نتایج خوبی را کسب کردند؟


در این دوره از بازی‌های آسیایی تیم‌های مدال‌آور ما متأسفانه نتوانستند به مدال طلا برسند. متأسفانه فوتبال در همان ابتدای راه حذف شد. جودو هم چیزی نشد. بسکتبال باید به مدال طلا می‌رسید که نتوانست به این مهم برسد. کره‌ای‌ها یک بازیکن از آمریکا آورده‌ بودند که از هرجا توپ را پرت می‌کرد داخل سبد ایران می‌افتاد. هنوز مشحون را ندیده‌ام که به او بگویم ای کاش یک نفر را فقط می‌گذاشتید تا او را بگیرد. من فکر می‌کنم برای بسکتبال و والیبال باید پشتوانه‌سازی کنیم، چرا که نفرات فعلی تا بازی‌های آسیایی اندونزی دیگر نمی‌توانند تیم ملی را کمک کنند. در بازی‌های آسیایی اینچئون وزنه‌برداری خیلی ضعیف بود. جودو هم هیچی نداشت که از خود نشان دهد خیلی از رشته‌های دیگر می‌توانستند طلا بگیرند که متأسفانه این اتفاق رخ نداد و نتوانستیم قزاق‌ها را بگیریم.

فارس: شما مسابقات قایقرانی را گویا از نزدیک تماشا کردید، عملکرد آنها چطور بود؟‌


بله، مسابقات قایقرانی را از نزدیک تماشا کردم. دو نفر از بانوان و یک نفر از مردان انصافاً عملکردشان خوب بود. محسن شادی واقعاً مردانگی کرد. بعد از مسابقه با او صحبت می‌کردم او می‌گفت در ثانیه‌های آخر دیگر چشم‌هایم جایی را نمی‌دید. به هر حال دنیامالی در حال حاضر رئیس فدراسیون نیست، اما واقعاً‌ برای این رشته زحمت کشید. کشتی فرنگی خیلی دلچسب در بازی‌های آسیایی حضور پیدا نکرد. کاراته و تکواندو واقعاً‌ عالی بود، اما ووشو نسبت به دوره قبل عملکرد خوبی نداشت. نجمه خدمتی در بخش تیراندازی مدال طلا کسب کرد که اندازه 100 مدال طلا ذوق می‌کرد. این خیلی برای ورزش بانوان خوشایند است که آنها در بازی‌های آسیایی نتیجه درخشانی کسب کردند. من فکر می‌کنم باید نتایج بانوان را رسانه‌ها به خوبی پوشش دهند تا اشتیاق در بخش بانوان بیشتر شود. دختران دوومیدانی ما واقعاً خوب بودند اگر من جای وزیر ورزش و جوانان بودم به آنها پاداش خوبی می‌دادم، چرا که تفاوت آنها با نمایندگان کشورهای دیگر از لحاظ پوشش زمین تا آسمان تفاوت داشت.

 

فارس: برنامه‌های شما برای المپیک برزیل چیست؟

صرف نظر از اینکه بخواهیم در مورد بوکس صحبت کنیم باید بگویم در  ورزش ثبات آدم‌ها در پست‌های خود خیلی مؤثر است. هر روز اگر تغییرات ایجاد شود ما به جایی نمی‌رسیم. شاید کسی در مدیریت خود ضعف داشته باشد، اما ما باید آن ضعف را برطرف کنیم. ثبات آدم‌ها در مدیریت خیلی حائز اهمیت است. ما در گذشته پیش از وزارت از این تغییرات لطمه خوردیم. همه ما یادمان است یک روز علی‌آبادی می‌آمد و فردای آن سعیدلو به عنوان رئیس سازمان انتخاب می‌شد و روز بعد عباسی به عنوان وزیر انتخاب می‌شد.

تبدیل شدن سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش در آن مقطع به ورزش آسیب زد. امیدواریم با ثبات مدیریت و اقتدار بتوانیم در ادامه راه موفق باشیم. دولت یک مقدار باید فکر کند که نشاط مردم در ورزش است. نگاه کنید فوتبال ما زمانی که راهی جام جهانی شد با یک پیروزی مردم چقدر در خیابان‌ها جشن و شادی گرفتند. این شادی و نشاط مردم خیلی حائز اهمیت است. امیدواریم که دولت برنامه‌ریزی کند و کاری کند مردم شاد باشند و در درون هیأت‌ها اختلافات نباشد و بر مبنای نیازهای فدراسیون‌ها به آن پول بدهند. مردم فوتبال را دوست دارند اما هزینه‌هایی که می‌شود را نگاه کنید، خروجی آن چیست؟ حتی یک مدال هم نمی‌توانند کسب کنند، اما ما چند ملی‌پوش را می‌بریم و این همه تلاش می‌کنند مدال‌ کسب می‌کنند و به اندازه یک فوتبالیست به فدراسیون‌های ما بودجه نمی‌دهند.

فارس: پیش‌بینی شما برای کسب سهمیه المپیک چند نفر است؟


ما در مورد این موضع هنوز برنامه‌ریزی نکرده‌ایم، چرا که درگیر بازی‌های آسیایی بودیم. فعلاً زمان داریم.

فارس: بازی‌های آسیایی اینچئون به پایان رسید. سن برخی از ملی‌پوشان بالا رفته و آیا تغییراتی در نفرات ملی‌پوش خواهیم داشت، یا خیر؟


ما جلسه‌ای را برگزار کردیم و برنامه‌ریزی به این صورت شد تا استعدادیابی کنیم تا جوان‌ترها را انتخاب کنیم و روی آنها کار کنیم. ما از امروز برای المپیک برزیل برنامه‌ریزی می‌کنیم، حتی اگر پول نداشته باشیم. سعی می‌کنیم از اقتدارمان دفاع کنیم و همه تلاشمان این است.

فارس: آیا در کادر فنی تغییراتی خواهید داشت یا مربی خارجی به کادر فنی اضافه خواهد شد؟

بله، کادر فنی جدیدی شاید داشته باشیم امیدواریم مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به ما از لحاظ مالی کمک کنند تا یک مربی خارجی برای کمک به بوکس ایران بیاوریم. البته همیشه می‌گویند مرغ همسایه غاز است. اگر یک مربی خارجی بیاوریم روی آن یک طور دیگر حساب می‌کنند. ما در حال برنامه‌ریزی هستیم اگر فضا مهیا شود مربی خارجی می‌آوریم.

فارس: تصمیمی ندارید سرانجام لیگ برتر بوکس را راه‌اندازی کنید؟


ما سال گذشته با رویانیان و فتح‌الله‌زاده صحبت‌هایی کردیم تا با کمک آنها لیگ برتر بوکس را راه‌اندازی کنیم، اما این اتفاق رخ نداد. افشارزاده آدم با معرفتی است و در اینچئون پس از کسب مدال ملی‌پوشان به هر سختی بود من را پیدا کرد و به من تبریک گفت. با اینکه نقشی در کمیته ملی المپیک ندارد، اما زمانی که تیم ملی از بازی‌های آسیایی به تهران بازگشت به استقبال ما آمد.

فارس: خیلی‌ها معتقدند مدیرعامل شدن باشگاه استقلال تصمیم اشتباهی بود که افشارزاده گرفته است و آیا با این موضوع موافقید؟

شاید اینطور باشد، اما افشارزاده واقعاً آدم پرکار و فعالی است امیدوارم موفق باشد.

فارس: یک سؤالی که همچنان بی‌پاسخ مانده این است که چرا مجلس به سجادی در آن مقطعی که شما نماینده مجلس بودید رأی نداد؟


این گروه جدیدی که آمدند سرکار، از زمان احمدی‌نژاد این گروه همچنان هستند و به نصرالله سجادی رأی ندادند. اگر به همان نفر اول رأی می‌دادند او آدم پرکاری بود و نفوذ زیادی هم داشت. صالحی امیری از افراد بسیار نزدیک به روحانی بود و می‌توانستیم از امتیازات زیادی برای ورزش استفاده کند. او آدم با اخلاقی بود و کار اجرایی زیاد انجام داده است. همان دو سه روز اولی که آمد خیلی‌ها شیفته او شدند. به او و سلطانی‌فر رأی ندادند. سجادی یک اشتباه استراتژیک کرد چون او در انتخابات 88 یک حرفی را زده بود و من می‌دانستم که از او این سؤال را می‌خواهند بپرسند به او گفتم اگر از تو این سؤال را پرسیدند به شوخی بگیر و از کنار این موضوع رد شو و جواب نده، اما او ایستاد و جواب داد و در جواب دادن هم می‌خواست بگوید که حالا یک اشتباهی شده اما این را نگفت. لاریجانی همانجا گفت یک اشتباهی شده و بگویید ببخشید و معذرت می‌خواهم یک وقتی آدم یک چیزی را اشتباه می‌کند، اما سجادی این کار را نکرد و رأی نیاورد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930716001265#sthash.b5ySxb9s.dpuf

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد