بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو
بوکس پارسابادمغان-اردبیل

بوکس پارسابادمغان-اردبیل

...پس بدانیم که چه می خواهیم.به اندیشه معتقد باشیم.حتی اگر قدرت برای فریفتن ما نقاب عقیده یا رفاه به چهره خود بزند. کامو

نگاهی به ورزش مغان(۲)

 

 

با گذری در محله های پارساباد مغان همواره انبوه جوانان و نو جوانان دیده می شوند که در زمینهای خاکی مشغول فعالیتهای ورزشی می باشند این زمینهای خاکی به عنوان یکی ازمنابع ومعادن ورزشی استعدادهای نابی را کشف و پرورش و به جامعه ورزشی پارسابادمغان تحویل داده اند در سالهای اخیر به دنبال واگذاری مکانها و باشگاههای ورزشی به بخش خصوصی عده بیشتری به زمینهای خاکی روی آورده اند.

اکثر این زمینهای خاکی که به همت خود جوانان به صورت خود جوش به میادین و مکانهای ورزشی تبدیل شده اند روزانه انرژی عظیمی در این میادین جذب،مهار و هدایت می شوند و همچنین و مستقیم از رشد ناهنجاریها و آسیب های اجتماعی جلوگیری می نمایند.

گذری بر یکی از میادین خاکی مغان ( زمین خاکی حیاط باشگاه تختی ) که روزانه بیش از 300نفر را جذب می نماید ثبوت و گواهی بر این مدعاست.

حتی جذب حداقل روزانه20 نفر جوان و نوجوان در این زمینهای خاکی ضمن ارتقای ورزش(آماتور و قهرمانی)می تواند به طور ملموس در کاهش بزهکاریها و اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی موثر واقع گردد.

آگاهان علوم اجتماعی معتقدند مبارزه با ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی از رهگذر « توسعه ورزش » می گذرد بنابراین متولیان امور مبارزه با آسیب های اجتماعی به پشتگرمی مردم قهرمان پرور مغان وبا رویکرد« توسعه ورزش» می توانندهمراه با بهبودکیفی و کمی ورزش شهرستان از رشد اعتیاد و آسیبهای اجتماعی نیز پیشگیری نمایند.

شهرستان پارسابادمغان بر روی دشت صاف و وسیعی بنا گردیده و دارای توانمندی بالقوه برای ایجاد و احداث اماکن ورزشی می باشد.

کسترش زمینهای خاکی در قالب مکانهای ورزشی در پارسا باد مغان- به سبب صاف و هموار بودن و نبودن موانع نظیر کوه و دشت و دره – هزینه های کلانی را نیز نمی طلبد و با توجه به آب هوای گرم و معتدل پارسا باد مغان این میادین می تواند در تمام فصول پذیرای خیل عظیمی از جوانان و نوجوانان مستعد باشد.

 ازآن جمله مکانهای زیبا و بالقوه برای توسعه مکانهای ورزشی می توان به برخی نقاط ساحل ارس اشاره نمود.

توسعه وبهره برداری ازاین مکانهاوزمینهای صاف و مستعد فقط اراده مسئولین را می طلبد.که بااندک هزینه وحتی باکمکهای داوطلبانه مردمی میتوان ساحل زیبای ارس رابه قلب تپتده فرهنگ وورزش مغان تبدیل نمود.

 از آن نمونه زمین چمن طبیعی و میدان والیبال ساحلی محله محمد رضا لو می باشدکه به همت مردم وحمایت مسئولان محترم ایجادشده است

این گونه میادین دارای زمین صاف، خاک نرم و بدون سنگ و شن وپوشیده از چمن طبیعی می باشدکه  با اندکی توجه می تواند قابل قیاس با میادین استاندارد واقع گردد.

اما متاسفانه در حال حاضر پس آبهای صنعتی و فاضلاب شهری با عبور از برخی نقاط ساحل زیبای ارس ازطریق کانالی پرازلجن به این رودخانه هدایت می شوند.

این کانال مانند یک کمربندی قسمتی از ساحل زیبای ارس را با مواد شیمیایی خطرناک و لجن های بیماری زای حاصل از پس آبهای شهری آلوده و غیر قابل استفاده نموده است. علاوه بر این به علت برخی بی توجهی ها بخشی از جنگل ساحل زیبای ارس به محل تجمع معتادان تزریقی و اراذل و اوباش تبدیل شده است.

نهایتاً  قابل ذکر است که می توان با حداقل هزینه در امتداد ارس مجموعه ورزشی ساحلی را راه اندازی نمود و نیز با سازماندهی نمودن زمینهای زیبای ساحل آن می توان همراه بابهبودورزش این مکانها به یکی ازنقاط گردشگری و توریستی واشتغال آفرین پارساباد مغان تبدیل نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد